Sällsamheter i Munchkinland#6/7

sexsju0001

sexsju0040

Direkt från tryckeriet: Sällsamheter i Munchkinland#6/#7. 68 fullmatade A5-sidor.
Sexan innehåller någon form av dagbok. Grissvett, barn och Boråsliv är några av ämnena som tacklas på ett mer eller mindre genomtänkt sätt.
TV-filmen ”Hassel – Beskyddarna” får en ordentlig genomgång och dessutom skrivs det en längre text om telefonskräck. Två gamla sömmerskor från Borås sjunger ut. Det osynliga temat i sexan är ”Behöver vi Borås?”
Sjuan innehåller även den en dagbok där jag skriver om bland annat Alice Babs, lekar och tandläkare. Det osynliga temat är ”svensk film 1959-1985”. Ett tema som lär återkomma med jämna mellanrum i framtiden, om jag känner mig själv rätt. Dansbandet Roynes Orkester frågas kort ut om sin medverkan i filmen ”På palmblad och rosor” och sin karriär överlag.
Längst bak tycker jag till om några rätt nyutgivna svenska fansins och några skivor och skriver dessutom en essä om två framtidsscenarion rörande Stockholm år 2070.
Dessutom arton kollageserier, några text/tankeexperiment, någon sorts novell och lite annat bös. Det finns en hel del att läsa och ta in med andra ord.
Dubbelnumret blev dyrt på tryckeriet så jag måste ta 40 kronor inkl. porto för det. Aj, aj, aj. Men jag tar hellre emot något, det kan vara allt från möjligheten att få höra ditt barns första talade ord till avklippta tånaglar. Kreativa och oväntade grejer föredras. Men givetvis tar jag girigt emot också fansin, skivor och sånt. Vill ni införskaffa, hör av er till: mitthelvete@yahoo.se

  1. No trackbacks yet.

Lämna en kommentar